Karam Singh Walia melaporkan…..


Dua tiga kucing berlari,

Mana nak sama si kucing belang,

Rumah Karam Singh Walia di masuk pencuri,

Habis barang barang dia semua hilang.


Sekian, Karam Singh Walia melaporkan utk TV3…


Man, I love this dude.

Say his very name and a frame of a man in dark glasses, stand sturdy under the sun, wrapping up his stirring report for TV3 with a malay folks pantun, instantly pops up in everybody’s mind.

This dude is as popular as Wan Zaleha Radzi in the late eighties, if you don’t know him, man … there could be a possibility of an early symptom of Alzheimer. How could you not know this dude.. that’s like a major insult to TV3 rating ??

I read here that his house was broken into last Thursday.

~ by pickholes on July 11, 2009.

14 Responses to “Karam Singh Walia melaporkan…..”

  1. Man, I love this dude. -REALLY?????

    Known him all my life – he’s not really WUSIWUG. Trust me.

  2. harap enck karam singh walia dapat tolong kami penjajah pasar rakyat lahad datu sabah.kami penjajah pasar rakyat lahad datu telah merasa tertekan skibat pasar rakyat tempat kami menjajah telah di penuhe aenjajah tampa lesen yang kebanyakan pendatang tampa lzin.

  3. saya muhajir abu rahman adalah seorang di antara 500 orang penjajah pasar rakyat lahad datu merasa gembira kiranya enck karim singh walia dapat menolong kami untuk untuk melaporkan masalah kami di tv 3,kami telah mendrita dan bnyak menangung kerugian akibat terlalu banyak penjajah tampa lesin yang kebanyakanya pendatang tampa permit.harap enck dapat memafkan kami kerana tak tau kt mane lagi kami menghantar emil untuk mengadu masalah yang kami alami.

  4. karam singh selamat malam,Saya ASIN AK PALI ingin minta tolong karam datang ke tempat saya dengan segera,pasar kampong kami ada syarikat mecharuboh tidak mengikut perlemagaan.Jadi kalau dtg aku tunggu mr karam di airport miri.Mr call aku nomber 014-2878218.Email asinromina@yahoo.com .PLS Pertolongan Mr karam kami ingin kan supaya tersiar di T.V 3. T.Q.

  5. Salam, En Karam Singh, saya mohon bantuan tuan untuk bantu menutup kuari batu di kampong Jelutong, Changkat Jering Perak. Letupan tembakan batu amat kuat, pokok-pokok di persekitran rosak, tanah tidak dapat dimajukan. Kami berjuang sejak 1980 an tapi ibarat anjing menyalak bukit, bukit tak runtuh, anjing setengah mati. Harap tuan dapat bantu kami. Kami tak tau mana lagi nak mengadu. Daripada SHAHABUDDIN ASHARI, Lot 34/505 Kampong Aman, Pokok Assam, 34000 Taiping. email fariq@streamyx.com HP 0194423269.

  6. pihak Tentera menyewakan sesuka hati kawasan mereka kepada peniaga .sering kali semasa musim cuti persekolahan dan membuat (parking berbayar)di kawasan tapak pasar malam Brinchang Cameron Highlands

  7. Longkang kotor & air bertakung di Jalan Saga 11, Taman Saga Ampang. Kami telah membuat aduan melalui talipon ke MPAJ dan adakala kontraktor MPAJ datang untuk membersihkan longkang. Masalah terbaru penduduk yang membuang sampah spt ayam (kulit/lemak),ikan (kepala dan isi yang tidak diperlukan) kedalam longkang di hadapan rumah. Perkara ini berlaku di rumah nombor 3 jalan saga 11 dimana penghuninya adalah warga Indonesia. Bila longkang tersumbat timbul pula masalah nyamok. Dan adakala penghuni tersebut akan mengeringkan ikan di hadapan dumah dimana rumah kami akan didatangi oleh lalat & langau. Disebuah lagi rumah pula yang dihuni oleh orang bujang yang tidah dibersihkan dan di tumbuhi dengan semak. Saya telah mengadu perkara ini kepada MPAJ tetapi tiada sebarang tindakkan yang di ambil.

  8. perkhidmatan bas RAPIDKL laluan stesyen cempaka ke sri nilam tidak mengikut masa yang ditetapkan. telah mengahantar e-mel dan menalipon pihak RAPIDKL tetapi masalah yang sama tetap ada. Perkara ini berlaku daripada jam 1830 sehingga jam 2100. Kekerapan bas kurang dan adakala penumpang terpaksa menunggu hampir 1jam ke 2jam.

  9. hi encik karam..saya melalui jalan antara taman desa, jenderam hilir 43800 dengkil, sepang – ke sekolah teknik sepang. iaitu kalau encik karam melalui kawasan itu akan nampak dari atas jambatan kegiatan mengorek pasir di sungai semenyih/langat. kegiatan itu baru tak sampai sebulan.
    apa yg saya fikirkan adakah permit mengorek/menjual pasir masih lg di keluarkan? harapan saya encik karam dpt datang dan tengok sendiri, saya sendiri pun rasa sakit hati bila memandang kegiatan itu..apa agaknya kerja-kerja pemantauan penguat kuasa majlis perbandaran sepang buat?? tak tahula mungkin telah dikaburi dengan suapan agaknya.
    saya memang tak nak mengadu di laman web majlis perbandaran sepang sememangnya dorang bermuka-muka & menjadi tarik barut.
    “thinks smart works smart la..terima kasih encik karam.

  10. Hi Encik karam.. apa khabar .. saya dari sabah ingin berkongsi dengan Encik karam tentang banyak orang atau pemuda dari sabah yang terkandas di semenanjung Malaysia tiada pekerjaan tapi tidak dapat balik ke sabah. tq

  11. Tahniah Encik Karam Singh, saya sokong penuh tugas BERANI dan AMAT MENCABAR untuk membuat tinjauan dan terjahan ke lokasi2 yang menimbulkan masalah kepada rakyat. Apa yang saya ingin nak kongsikan di sini ialah sikap segelintir pentadbiran SEKOLAH baik menengah atau rendah yang tidak menekankan aspek KEBERSIHAN TANDAS SEKOLAH dan juga persekitaran tempat kerja terutama di BILIK GURU. Sekali sekala buat tinjauan kat sekolah2 baik di bandar atau luarbandar di Malaysia ni….Tak berbaloi dapat gaji besar tapi anak2 bangsa tak di didik aspek KEBERSIHAN ! Peranan Jabatan Pendidikan memantau prestasi KEBERSIHAN semua sekolah di Malaysia !!!!!!!!!!!!!!! Terimakasih Encik Karam !

  12. Harap Encik Karam Singh Walia Dtg Ke Batu 9,Jalan Aman Kampung Sijangkang 42500 Telok Panglima Garang selangor. Parit serong yg air sekarang tidak mengalir dan selalu banjir seperti paya!penduduk kwsn rendah menderita banjir..Adun,Ketua Kampung,JKK,JPT seperti tidak ambil sebarang tindakan!

  13. en.karam singh walia dtg ke pekan chemor perak,masih ada lagi peniaga yg membuka permis mesin judi yg mengunakan computer.disini ramai pekerja kerajaan terlibat,polis,pekerja kilang.saya harap en.karam dapat membantu membanteras jenayah.terima kasih.

  14. hai encik karam,saya dari sarawak mahu encik karam mengambil tindakan bagi pihak kami sebagai pembeli perumahan kos rendah yang di kendalikan oleh syarikat perumahan negara berhad yang telah lama terbengkalai.kami sebagai pembeli tdak puas hati dgn tindakan syarikat itu yang tdak ada kata putus/surat dari mereka mengatakan projek vita wawasan itu belum di jalankan oleh syarikat mereka.kami harap encik dapat menolong pihak kami untuk mendapatkan penjelasan dari mereka yang berkenaan dan meminta mereka kenbalikan wang penbayaran pendahuluan yang kami telah byr sekiranya projek itu tdak di jalankan lagi.tq.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: